-

Det är så himla mycket just nu, allt kommer som med en och samma gång. Mycket bra och mycket dåligt man matar sig in med varje dag. Och allt man läser och hör kommer oftast från internet. Man matar bara på med allt internet säger. Att man aldrig duger. Men lyssna inte på vad sociala medior säger hela tiden. Även fast det har blivit en vana för oss ungdomar. Vi jämför oss alltid med andra. Men det är även så här... Att i varje klass så finns det alltid en person son kanske är bäst i matte? Engelska? Idrott? Slöjd? Bild? Ja du fattar. Jag menar så kommer det alltid att vara! Men det vi oftast glömmer är att unna lite tid till oss själva. Och skämma bort oss. Men på ett sätt är det svårt. För så fort man gör någonting bra för sig själv eller någon annan. Så finns det alltid nån person som ska komma och förstöra eller trycka ner. Men det inte alla tänker på är att just den/dom personerna och snackar skit eller trycker ner andra. Inte alltid mår så bra själv. Och då kan man faktiskt tänka på att uppmuntra! För jag menar just nu är det så sjukt. Nästan alla trycker ner varandra hela tiden. Det verkar som att ingen visar respekt,kärlek,vänskap. Att vara en vän är sååå enkelt! Var snäll mot dom runt omkring dig, visa att du bryr dig om dom. Va bara vid deras sida. Fråga nån hur dom mår. Eller det kan till och med räcka med att säga hej! Men det är inte så enkelt det heller. Inte alltid. Det finns också dom människor som tror att dom är "coola" eller "tuffa" men dom är verkligen motsatsen. Och om man vill vara snäll med dom så blir man en tönt. Det är exakt som smink exempelvis, har du smink så är du en fjortis. Har du det inte så är du ful. Är du oskuld så är du töntig. Är du inte oskuld så är du en hora/slampa. Om har lite mer form på din kropp så är du tjock. Är du inte har former så har du anorexia. 

Ååå jag blir galen på allt det här!! Snälla kan inte alla bara öppna ögonen och använda eran hjärna!!! Det är inte ens ansträngande. Förlåt men jag är så himla trött på allting. Jag orkar inte mera. Kan ni snälla bara visa vilka dom yngre ska se upp till? Eller bara visa respekt,kärlek och vänskap. 
Tack och godnatt.








Kommentarer
Filippa säger:

Som direkt taget från mitt huvud. Bra skrivet Vera! Håller verkligen med till 100%

Svar: Tack!! Äntligen nån fler en jag!
verali.blogg.se

2013-11-27 | 22:33:43
Marica Zetterquist säger:

Håller med dig, har varit tonåring och även om inte sociala medier var lika stort då så hamnade jag ändå i anorexia (7 år av sjukdom) INTE värt det. Du är underbar och toppen precis som du är <3
Älskar dig, bästa Vera <3

Svar: Älskar dig med underbara syster<3
verali.blogg.se

2013-11-27 | 23:28:09
Bloggadress: http://zetterquizt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback