Guldhoppet 2011

tjabba Igår tävlade jag för första gången det var läskigt men sen när jag väl va ute på isen va det kul! Jag ramlade inte heller. Imorgon 14/2 ska jag vara med i norran men ni får se det före! :) <3! hade bra // verali! :) <3
'



Guldhoppet Lockade många.

90 barn och ungdomar tävlade på lördagen i konståkningstävlingen Guldhoppet i Skellefteå Kraft Arena.

Det här är andra året som Skellefteå Konståkning arrangerar Guldhoppet och intresset har varit rekordstort. Guldhoppet är en stjärntävling, där bedömningen sker på ett enklare sätt, och många av deltagarna är nybörjare.

Veroncia Lindsköld, 11 år från Ursviken, ställde upp för första gången.

– Det är lite nervöst nu innan jag ska åka, men jag har tränat mycket så det ska nog gå bra, säger Veronica, som började åka skridskor som fyraåring och har tränat med klubben sedan hon var sju år.

Vad är det roligaste med konståkning?

– Att man får träffa nya kompisar! Och så är det kul att tävla och åka på läger.

Sammanlagt deltog 90 barn, mestadels tjejer, i åldern 7–12 år från Sundsvall i söder till Kiruna i norr. Hade bra! // verali




Kommentarer
Ethel säger:

GRATTIS GRATIS; va tjusigt DU åkte! Har tittat på filmen. Synd att jag inte kunde vara med i hallen men de få bli nästa gång; Kram kram o tusen Grattiskramear till DIG

2011-02-13 | 15:36:19
Cecilia säger:

Har åxå sett filen, du är så duktig=) jag är imponerad!! KRAM

2011-02-13 | 18:42:50
sara gomez säger:

hej lenktar tills du komer tll back

2011-03-08 | 20:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback