Nice... :D

Tjena tjena!

Idag så kom min syrra hem!

Så när jag vaknade så hade hon med sig rock and road.

Så jag åt några sånna och satta mig och kollade på julkalendern.

Sen vart det stooooor städning inne på mitt rum.

Men sen kom de roligaste!

Jag for till Matilda Forsgren!!!

Vi for till kyrko backen i Bergsbyn och åkte stjärt-lapp :).

Vi satt och pratade en stund sen såg vi ett par gå uppe på gatan med sin son....

Och mannen gick ut på vägen och bar på något jag försökte att se vad det var och då kollade Matilda konstigt på mig och sa:

Vad ärre?

KOLLA EN DÖD KATT!!!!! :O :O :O

Så jag och Matilda sprang upp och kollade på katten...

Paret och barnet frågade oss: Hej är de här eran katt?

Nej sa vi dom frågade känner ni någon som har en sån här katt?

Eh... Det kan vara dom som bor där borta men jag är inte säker sa Matilda.

Okej men ni kan väl gå och fråga några i kvarteret som ni kanske känner?

Ja självklart sa vi.

Vi gick till Julia och hennes mamma kom och öppnade.

Hej! Har ni någon katt?

Nae sa hon då men våran granne har en.

Okej för det är en katt som har blivit över körd på vägen så vi undrade bara!

Sen gick vi vidare....

Då kom ett gäng ( En mamma pappa och en 4 årig pojke)

Hallå! Är det eran katt som har blivit över körd?

Dom: Vi vet inte vi ska gå och kolla nu!

Okej!

Jag och Matilda gick efter....

Men efter vi hade gått en liten bit var allt inte som det skulle vara....

Mamman i familjen började att gråta...

Vi gick och frågade om det var deras katt som hade dött..

Men konstigt nog var det inte det....

Men det stod kvar en mamma där och bar på en påse med katten i och grät....

Jag gick fram och sa: Är det eran katt! :O

Jaa.... Snyftade hon.

Jag visste inte vad jag skulle göra skulle jag stå kvar där.?

Men jag gav henne en kram och sa: Jag vet hur det känns...

Min katt blev överkörd för 2 år sen.

jag hoppas att det blir bättre med dig!

Hon sa tack...

Men det hemska var att när hon hade gått upp till sitt hus så hade hon fort farande dörren öppen...

Man hörde hur hon berättade för sitt barn och hennes man att den hade blivit över körd..

Och då hörde man hennes dotter gråta!

Men då gick jag och Matilda till Emilia för att kolla om hon var hemma...

Men hon var och handlade godis med hennes pappa och syrra så jag och Matilda förklarade för hennes mamma vad som hade hänt.

Hon sa: GUD SÅ HEMSKT!

Sen sa hon kan ni göra mig en tjänst?

Ja sa vi.

Gå till dom och säg: Om 8 veckor så kan dom få en kattunge.... Vi vet några som har...

Så vi gick till mamman och sa det och hon sa:
Vilka gulliga tjejer ni är som kommer och säger de här!

Och såklart att jag blev ledsen men det går ju över och tack så jätte mycket!

Så det känndes skönt att göra något dårligt till något bra!. :D




Ps: Ni som läste allt detta ni är värda en guld medalj! ;)♥














Men idag så fick jag öppna en av mina julklappar som jag fick av Marica! Kolla här!:

Tack så mycket marica! :*

Ha en bra kväll kramar verali!♥

Kommentarer
Marica säger:

Varsågod <3

Såååå glad att du tyckte om din julklapp :)

Hoppas du får många roliga stunder :)

2011-12-17 | 21:06:35
Bloggadress: http://zetterquizt.tumblr.com/
Maria Mamma Lindsköld säger:

Vilken underbar sann historia !! Ni har alla hjärtan av guld, Bergsbyborna och du =D =D =D

2011-12-17 | 21:28:17
Bloggadress: http://verali.blogg.se/
Ethel säger:

Va fint DU skrivit o tänk va bra att de finns någon som bryr sig om de som får de svårt....ett ord kan trösta mer än Du tror,; fortsätt med det! Kram

2011-12-27 | 20:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback