16/4-13

Gomorron! Jag vaknade för en stund sen och just nu känner jag mig som en zombie. 
Jag tror att det var för träningen igår. På måndagar brukar laget alltid ha fysträning (fotbollen). 
Men nu har vi fått tränings tider på konstgräset i Skelleftehamn så på måndagar kör vi mer fysträning fast på gräs. 
Och tränarna vill att vi ska få bättre kondition så vi har börjat köra 60/20. 
Och då tänker ni vad är det? Jo men ska springa 85-90 % runt halva planen i 60 sek. Sen skriker tränarna VILA! Då får vi bara vila i 20 sekunder. Sen ska vi springa i 60 sek igen och sen vila. Och man ska göra det 10 gånger.. 
Det är verkligen jobbigt men det hjälper faktiskt:) Och eftersom att fotboll är någonting jag verkligen älskar så är det ganska roligt när det är jobbigt.

 Och jag tänkte också berätta hur förra veckan var:D 
Tisdag- Vi for på tinget och det var ganska långtråkigt. Men dom som blev förhörda så olika historier hela tiden så men började nästan undra om dom inte hade hittat på allt. För innan vi skulle gå in satt Jimmy(vittnet) och Håkan(Han som gjorde brottet) och pratade. Så alla började ju att fundera om dom inte hade hittat på det mesta.

Onsdagen- Den var jätte rolig! Jag tror att alla åkte pulka,madrass,sopsäck eller något annat. Och jag trodde att backen skulle vara skit liten men nej. Den gick jätte fort och den var väldigt lång:$ 
Jag och resten av tjejerna i klassen knöt ihop våra madrassen sen satt vi 2 personer på varje madrass.
Hahahah ja.. Det blev verkligen inte som vi hade tänkt oss. Vi åkte i jätte hög vart och alla satt bara och skrek. 
Sen när vi va längst ner i backen så kom en stor is vägg eller hur man ska säga. 
Och vi for rakt in i väggen och alla bara flög iväg! Och jag fick nästan näsblod och låg på marken och sa aj som nästan alla andra gjorde. Men sen då alla tittade på varandra så skrattade vi bara, vi har världens skade glädje så det vart ju som en rolig grej:). 

Torsdagen- Det var Tobaksfriduo dag så ett gäng från Tobaksfriduo och visa en film om slaveri. Alltså och små barn dom dör i förtid för att dom hugger ner tobak. Det var ganska hemskt men filmen var jääääätte lång så efter ett tag orkade man inte kolla. 
Men när filmen var klar så blev vi indelade i sex olika grupper. Och i varje grupp så skulle vi göra olika ''uppdrag''
tex: Berätta vad som händer med kroppen då man äter tobak och hur kroppen mår av det. Eller hur mycket pengar man slösar på ett är för att man köper cigg och snus. Ååå och det var ganska äckligt. Man får hårig tunga av det och munnen fräter sönder, lungorna förstörs totalt. Det var så himla vidrit. Vi fick ju till och med se bilder på det... Och på ett annat uppdrag skulle vi rita på ett stort papper varför det inte är bra att röka, och vad som är bra med att inte göra det. Men vi skulle göra tekningen fantasifull, trovärdig välgjord osv... Och när vi hade gjort det klart så skulle vi på luchen. Och ååå vi fick tacobuff'é vilket vi aldrig får. Jag var typ överlycklig.
När vi hade ätit klart gick vi in till stan och kollade på Oz the great and powerful på bio:) Den var ganska bra faktiskt. 

Fredag- En helt vanlig fredag i starten. Sen på mentorstiden sa Elin (Min mentor): Jo! Jag måste fråga er.. På So:n? Skulle ni vilja gå på Ainas och käka lite glass? Eftersom att det är tre personer som ska byra skola nästa vecka så vill jag ge dom ett fint avslut på skolan. Och det sa ju ingen nej till.
Och när jag for hem bytta jag om fixade mig lite sen for jag ner till folkan. Men det var faktiskt inte så jätte roligt..  Bara en stund i början. Och efter så for jag och lanade. Ahahaha ja det var verkligen roligt. Jag trodde inte att jag skulle orka vara uppe hela natten men det var jag! Och jag skulle pröva spela LOL men jag sög verkligen och alla gravade åt mig. Till och med jag.

Men du fick ni höra lite mer hur veckan var och jag berättar väl mer sen vad som har hänt. Men nu måste jag verkligen skynda mig! Hejdå:) 




Kommentarer
rebecca säger:

förstår att du måste skynda dig när u skriver milslånga inlägg på morgonen;) ha en bra vecka! puss

Svar: Haha men det var ju för jag inte hann skriva allt förra veckan;) Hoppas du också får en bra vecka! puss
verali.blogg.se

2013-04-16 | 07:51:58
Bloggadress: http://rebecca.blogg.se
Marica Zetterquist säger:

Jag vet vad jag tyckte va det bästa förra veckan - att jag fick träffa min Vera <3
Och sen att jag fick överraska henne :)

Svar: Ja det var jätte kul att få träffa dig med!:)
verali.blogg.se

2013-04-16 | 07:52:55
Bloggadress: http://zetterquizt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback